Po wymianie rolki termicznej pojawił się problem z drukowaniem dokumentów – zacinanie się wydruku, informacje na dokumencie zlewają się.

Problem z widocznością i przejrzystością danych na wydruku spowodowany jest nieodpowiednim dobraniem rolki termicznej (papierowej) – jest ona zbyt długa względem objętości pojemnika w urządzeniu, papier dociskany jest przez pokrywę urządzenia, co utrudnia swobodne pobranie papieru przez mechanizm w trakcie wydruku.

Przykłady dokumentów wydrukowanych po wymianie rolki na nową – zbyt długa rolka.

Przykładowe paragony - nieczytelne dane na wydruku

Uwaga! Kolejnym znakiem źle dobranego papieru jest pojawienie się problemu z zamknięciem klapki drukarki ELZAB.

Zbyt duża rolka termiczna - widoczny problem z zamknięciem klapki drukarki ELZAB

Postępowanie/rozwiązanie:

  1. Rozwinięcie części rolki i dopasowanie objętości papieru tak, aby możliwe było bezproblemowe zamknięcie pokrywy urządzenia po włożeniu papieru – oderwanie nadmiaru długości rolki termicznej.
    Uwaga! Po włożeniu rolki możliwe powinno być swobodne przesunięcie pokrywy drukarki.
    Możliwość zamknięcia pokrywy - umieszczenie klapki w wyżłobieniach obudowy, bezproblemowe przesunięcie pokrywy
    Na poniższym zdjęciu porównanie stopnia zapełnienia pojemnika urządzenia po wymianie rolki termicznej względem pokrywy urządzenia, przy czym wymiary rolki wynoszą 57x25 [mm x m] – widoczna przestrzeń pomiędzy rolką a pokrywą drukarki.
    Możliwość zamknięcia pokrywy - przykład prawidłowego stopnia wypełnienia pojemnika z rolką
  2. W przypadku oderwania/odcięcia części papieru zaleca się jego wykorzystanie w drukarce – zwinięcie w rolkę i umieszczenie jej w drukarce.
  3. Jeżeli zauważysz, że rolki termiczne dostarczane na punkt sprzedaży POS są zbyt duże powinieneś zgłosić ten fakt osobie zajmującej się zaopatrywaniem punktu we wspomniane rolki termiczne (papierowe). Dzięki czemu możliwe będzie dobranie rolek o odpowiednim rozmiarze i uniknięcie problemów z wydrukami w przyszłości.