Podczas fiskalizacji pojawia się komunikat „Błąd 440”.

Pokazanie się komunikatu z błędem „Błąd 440” informuje o znalezieniu się w dokumencie towaru zablokowanego (przyczyna zablokowania: schodek podatkowy). Komunikat pojawia się, gdy nastąpiła zmiana stawki VAT towaru w systemie – z niższej na wyższą.

Komunikat widniejący w aplikacji POSonlinePrzykładowy widok wyświetlacza drukarki

Postępowanie/Rozwiązanie:

Cel: 1) Sprawdzenie, który towar blokuje sprzedaż. 2) Zmiana nazwy towaru w systemie POSonline – dopisanie dodatkowego znaku na końcu nazwy, np. kropki („.”).

  1. Zamknięcie komunikatu z błędem w aplikacji POSonline.
    Zamknięcie okna z komunikatem
  2. Sprawdzenie, który towar został zablokowany – wydruk „Raportu towarów zablokowanych” bezpośrednio z drukarki fiskalnej:
    1. Wejście do MENU – jednoczesne skorzystanie z przycisku „Wyjdź” i „Menu”.
      Otworzenie MENU na drukarce ELZAB
    2. Wejście w „1 Raporty” – zatwierdzenie przyciskiem „Status”.
      Przejście do sekcji „Raporty” na drukarce ELZAB
    3. Korzystając z przycisku „Menu” (strzałka do góry) lub „Zegar” (strzałka w dół) przejście do opcji „6 Towarów Zabl.”.
      Odszukanie raportu towarów zablokowanych
    4. Zatwierdzenie wybranego raportu przyciskiem „Status” – otrzymanie wydruku z listą towarów zablokowanych.
      Otrzymanie wydruku raportu towarów zablokowanych
  3. Edycja nazwy towaru widniejącego na „Raporcie towarów zablokowanych” – dopisanie znaku (np. kropka).
    Edycja nazwy zablokowanego towaru
  4. Ponowna fiskalizacja dokumentu – 2 sposoby:
    1. Sposób 1 (działanie bezpośrednie na punkcie sprzedażowym POS):
      1. Wystawienie i zafiskalizowanie nowego dokumentu fiskalnego w wersji mobilnej POSonline,
      2. Możliwość usunięcia niezafiskalizowanego dokumentu – efekt: brak zachowania ciągłości numeracji dokumentów w systemie.
        Usunięcie niezafiskalizowanego paragonu

        Uwaga! Usunięcie dokumentu fiskalnego możliwe jest jedynie, gdy posiada on status „Utworzony”.
    2. Sposób 2 – zalecany (wsparcie ze strony osoby zarządzającej systemem w firmie, np. managera ; zaleta: zachowanie ciągłości numeracji dokumentów):
      1. Usunięcie pozycji z towarem zablokowanym z paragonu/faktury detalicznej.
        Aktualizacja pozycji na dokumencie fiskalnym - usunięcie pozycji blokującej fiskalizację
      2. Dodanie pozycji ze zaktualizowaną nazwą towaru – skorzystanie z przycisku „POS”, następnie „Dodaj z cennika”.
        Aktualizacja pozycji na dokumencie fiskalnym - dodanie usuniętej w poprzednim kroku pozycji
         
        Aktualizacja pozycji na dokumencie fiskalnym - pojawienie się pozycji z nową nazwą towaru
      3. Otworzenie dokumentu i ponowienie fiskalizacji przez pracownika POS – wersja mobilna.
        Aktualizacja pozycji na dokumencie fiskalnym - ponowienie fiskalizacji na punkcie POS
    3. Rezultat:
      Wydrukowanie paragonu/faktury detalicznej.
      Otrzymanie wydruku zafiskalizowanego paragonu - widoczna zmieniona nazwa towaru