Funkcja „Stan magazynowy”
POSonline pomoże Ci w zarządzaniu obrotem towarami. Zarówno w przypadku obszaru handlu, jak i w samym obszarze gospodarki magazynowej możemy w prosty sposób nadzorować ruchem obsługiwanych produktów.
W przypadku zagadnienia związanego ze sprawnym zarządzaniem towarami, kluczowym aspektem jest wiedza na temat ich dostępności. Posiadanie wielu produktów, w wielu oddziałach (magazynach), wiąże się z posiadaniem ogromnej bazy danych, przy czym niezbędne jest monitorowanie i kontrola stanów magazynowych na bieżąco.
Podczas tworzenia dokumentów handlowych, takich jak oferta czy zamówienie lub dokumentów magazynowych (między innymi ZWZ – zlecenie wydania zewnętrznego, WZ – wydanie zewnętrzne, ZMM – zlecenie międzymagazynowe, MM – przesunięcie międzymagazynowe) przy wprowadzaniu pozycji dokumentu należałoby za każdym razem sprawdzić dostępność dodawanego produktu. Użytkownik musiałby kontrolować stan poprzez ręczne odszukiwanie danego produktu w module Stan magazyn/oddział (znajdujący się w zakładce Stany). Wiązałoby się to z koniecznością pracy między widokiem tworzenia dokumentu – dodawaniem pozycji (1.), a widokiem wspomnianych stanów magazynowych oraz samym filtrowaniem danych, na przykład po nazwie magazynu czy dodatkowo nazwie towaru (poniższe zdęcie).
Sprawiłoby to, że proces tworzenia wspomnianych dokumentów mógłby się wydłużyć. Co więcej, mogłoby dojść do odczytania nie tej pozycji co trzeba i wprowadzenia na tworzonym dokumencie danych niezgodnych ze stanem rzeczywistym.
W celu usprawnienia procesu tworzenia tego typu dokumentów, POSonline został wyposażony w funkcję „Stan magazynowy” znajdującą się w oknie dodawania pozycji do dokumentu, która umożliwia użytkownikowi w łatwy sposób zarządzać towarami dostępnymi w danym magazynie.
Po dodaniu nowej pozycji do dokumentu (2.) klikamy przycisk „Stan magazynowy” (3.), z listy wybieramy interesujący nas towar (4.) po czym zatwierdzamy swój wybór przy pomocy przycisku OK (5.). W tym momencie zostaje nam jedynie podanie wybranej przez nas ilości (6.) i zapisanie wprowadzanej pozycji (7.).
Dzięki tej funkcji skraca się czas tworzenia dokumentu, zmniejsza się także ryzyko popełnienia błędu podczas dodawania pozycji.
Uwaga! W zależności od rodzaju tworzonego dokumentu, podanie większej ilości produktu niż rzeczywisty stan magazynu, może skutkować niedodaniem lub dodaniem pozycji do dokumentu. Zależności te zostały opisane poniżej.
W przypadku dokumentów MM, WZ i Relokacja, gdy podana przez użytkownika ilość będzie przekraczać rzeczywistą ilość danego towaru pojawi się komunikat „Niewystarczająca ilość towaru”. Dzieje się tak, ponieważ dokumenty te wpływają na bezpośredni, rzeczywisty ruch towarów w magazynie, przez co nie możemy zadać większej ilości niż ilość znajdująca się na stanie magazynu. Każdy zasugerowany przez nas „nadmiar” niemiałby odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Przy dokumentach Oferta, Zamówienia, ZMM i ZWZ użytkownik może wprowadzić ilość większą niż stan magazynu. Pozycja taka zostanie zaakceptowana przez system. Należy jednak pamiętać, że każda nadwyżka w tych dokumentach wiąże się z koniecznością uzupełnienia zasobów magazynowych podczas ich realizacji.
POSonline – podejmuj właściwe decyzje!